همزمان با هفته دولت؛ معاون فرماندار خاتم در جلسه هم اندیشی توسعه صندوق منابع طبیعی شهرستان از ظرفیت بالای گردشگری منابع طبیعی شهرستان در راستای جذب گردشگر و توریسم خبر داد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ محمد محمودی در نشست هم اندیشی توسعه صندوق تعاون منابع طبیعی؛ عامل موفقیت منابع طبیعی این شهرستان را در حوزه محافظت از این منابع تعامل و همکاری مردم با آن عنوان نمود.
وی همچنین ایجاد این صندوق را یک گام خوب در زمینه اشتغال برای جوانان این شهرستان بیان کرد و گفت: خاتم از نظر پتانسیل هایی که مد نظر این صندوق است بسیار می تواند فعال باشد.
محمودی اظهار داشت:حفاظت از منابع طبیعی در این شهرستان مهم است و دهیاران و مردم روستاها بسیار می توانند در این زمینه موثر باشند.
در ادامه همچنین رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خاتم هدف تشکیل این تعاونی را توانمند سازی بهره برداران منابع طبیعی از جمله دامداران ،روستائیان و همچنین فارغ التحصیلان بخش منابع طبیعی و کشاورزی در بهره برداری اقتصادی سازگار در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار عنوان کرد.
پورتیموریان راه ورود به این صندوق ها را عضویت در شرکت تعاونی ها بیان داشت و افزود: این تعاونی در سال 93 تشکیل شد که تاکنون همکاری خوبی نیز با اداره منابع طبیعی داشته است.
وی از پتانسیل های مهم منابع طبیعی خاتم به ظرفیتهای گردشگری وبهره برداری به مواردی از جمله محصولات فرعی جنگل ، مرتع وتوسعه کشت گیاهان دارویی اشاره کرد.
وی افزود: این تعاونی در شهرستان فعال می باشد که با جذب منابع مالی و اعتبار در آینده ای نزدیک می تواند به متقاضیان تسهیلاتی را نیز ارائه دهد.
در ادامه همچنین نائبی مسئول صندوق تعاونی منابع طبیعی استان اضافه کرد: اگر مشارکت مردم در منابع طبیعی نباشد ما جهت حفاظت از منابع طبیعی به مشکل برخواهیم خورد.
 کارشناس ترویج اداره کل منابع طبیعی استان نقش دامداران و بهره وران فرعی را با اهمیت دانست و افزود: این گروه بیشترین محافظت را از منابع طبیعی خواهند داشت.
وی وضعیت منابع طبیعی در یزد را نامساعد خواند و بیان نمود: با ایجاد کارخانه ها و علی الخصوص معادن ها سطح زیادی از منابع طبیعی یزد از بین رفته و نابود شده است.
نائبی اظهار داشت: روستائیان نیز که با بحث منابع طبیعی سرو کار دارند می توانند در این صندوق عضو شده و موجب افزایش سرمایه منابع طبیعی شوند.
وی با اشاره به پتانسیل های زیاد این شهرستان افزود: تنها شهرستانی که در استان ما قصد داریم دو تعاونی منابع طبیعی برای آن ایجاد کنیم شهرستان خاتم می باشد که که امید داریم با همیاری مسئولین این مهم محقق گردد.
 
گفتنی است؛ جلسه هم اندیشی صندوق توسعه منابع طبیعی با حضور محمودی، معاون فرماندار و با حضور پورتیموریان، رییس اداره منابع طبیعی، یزدانی، مدیر جهاد کشاورزی، نائبی، کارشناس ترویج اداره کل منابع طبیعی استان، دهیاران بخش مرکزی و سایر اعضاء در محل فرمانداری خاتم برگزار شد.