بخشدار مرکزی خاتم با اشاره به اینکه روستاییان در سال اقتصاد مقاومتی نقش کلیدی دارند، گفت: توانمندیهای روستاییان خاتم قابلیت ارائه در سراسر کشور را دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم، محمد کاظمی نسب افزود: شهرستان خاتم در برخی از محصولات کشاورزی قطب تولید استان است و این تولیدات در سطح کشوری مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به روستاها شده است و با ارائه تسهیلات کم بهره زمینه ایجاد اشتغال تعدادی از آنها در بخش های بوم گردی و گردشگری، شیلات و کشاورزی فراهم شده است.
وی کارآفرینی را در روستاها مهم و اساسی دانست و یادآور شد: کارآفرینان می توانند با توجه به بسترهایی که در این زمینه فراهم است علاوه بر اشتغالزایی موجب توسعه بخش های مورد نظر شوند.
این مسئول گفت: جامعه گسترده روستایی در تولید محصولات کشاورزی و دامی و همچنین حفظ امنیت غذایی در کشور نقش و مسئولیت برجسته و انکار ناپذیری دارد و به همین دلیل می توان از وجود روستاها به عنوان یکی از مهمترین عرصه های اقتصاد مقاومتی بهره برد.
کاظمی نسب حضور پر رنگ روستاییان شهرستان خاتم در دومین نمایشگاه توانمندی روستاییان سراسر کشور را نقطه عطفی برای معرفی قابلیت های آنان دانست و یادآور شد : این شهرستان در 2 غرفه در سالن های 9 ، 10 تولیدات، توانمندیها، میراث فرهنگی و معنوی، آثار تاریخی و پتانسیلهای سرمایه گذاری شهرستان را ارایه کردند. 
نمایشگاه سراسری تولیدات روستاییان از 15دیماه در نمایشگاه دایمی تهران اغاز شده و بمدت سه روز ادامه دارد.
شهرستان خاتم 20 روستا در بخش مرکزی دارد.