سرپرست فرمانداری خاتم با اشاره به کمبود ساخت و ساز در خصوص مراکز کتابخانه ای در این شهرستان بر معطوف ساختن نگاه خیران بمنظور رفع این نارسایی تاکید کرد .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ محمد محمودی روز سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه های شهرستان دسترسی تمام شهروندان را به کتاب مهم دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه بودجه و درآمد این بخش کم است لذا باید شرایطی فراهم شود تا بتوان با استفاده از مکان های عمومی قابلیت استفاده تمام شهروندان را به کتاب و کتابخوانی فراهم کرد.
وی اظهار داشت: شرایط باید به گونه ای فراهم شود تا مردم و علاقمندان به راحتی بتوانند کتابی را که نیاز دارند فراهم کرده و بهره و استفاده لازم را ازآن را ببرند.
محمودی گفت : کتابخانه ولیعصر(عج) در هرات به دلیل کوچکی فضا و نداشتن امکانات کافی گنجایش علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی و همچنین برآورده کردن نیاز آنها را دارا نیست.
 وی افزود: اهدای یک قطعه زمین با وسعت مناسب توسط شورای شهر و آغاز ساخت یک کتابخانه مجهز در این شهرستان یک امر ضروری است .
وی یادآور شد: نداشتن بودجه و درآمد کافی برای کتابخانه ها موجب کمرنگ شدن برنامه های فرهنگی در شهرستان ها می شود که امید داریم تا با همکاری نماینده مجلس شورای اسلامی در این حوزه بتوان طرحی را ارائه کرد تا کتابخانه ها زیر نطر شهرداری ها قرار گیرند.
این مسئول ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی را امری الزامی برشمرد و تاکید کرد: باید ضمن تهیه کتاب های مورد نیاز برای افراد فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در آنها از سنین پایین آغاز کرد.
در شهرستان خاتم تعداد هفت کتابخانه وجود دارد.