آیین قدردانی از برگزیدگان کنکور سراسری روز چهراشنبه با حضور پروفسور سلیم پور جوانترین دانشمند ایران، امام جمعه هرات، معاون فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ امام جمعه هرات در این آیین با تأکید بر این که تحصیل علم باید همراه با تهذیب نفس باشد، گفت: علم به تنهایی موجب پیشرفت نمی شود و دانش آموزان و معلمان باید در کنار علم آموزی به تهذیب نفس و رسیدن به کمال الهی توجه داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی جعفری با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: سیره حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای جامعه بشری علی الخصوص زنان مسلمان است.
وی با تأکید بر این که تحصیل علم باید همراه با تهذیب نفس باشد، گفت: علم به تنهایی موجب پیشرفت نمی شود و دانش آموزان و معلمان باید در کنار علم آموزی به تهذیب نفس و رسیدن به کمال الهی توجه داشته باشد.
وی افزود:دانش آموزان باید بدانند علم هدف اصلی نیست بلکه وسیله ای برای رشد و شکوفایی انسان است که از این طریق به مقامات عالی معنویت برسند.
در ادامه معاون فرماندار با تبریک پیشاپیش عید نوروز اظهار داشت: عید نوروز یک عید علمی است که در تاریخ ایرانیان ثبت شده است و بعضی از مراسمات آن نظیر نظافت وصله رحم، ریشه در اسلام دارد.
محمد محمودی تشکیل انجمن نخبگان را یک فرصت برای شهرستان عنوان کرد و گفت: تشکیل این انجمن فرصتی شایسته برای ترغیب و تشویق جوانان مستعد است تا برای شهرستان قدمهای بلندی برداشته شود. 
در این آیین از برگزیدگان کنکور 95، نفرات برتر مسابقات علمی مقایسه ای در سطح استان و معلمان نمونه با اهدای تندیس و لوح تقدیر قدردانی شد.
در حاشیه این مراسم از پروفسور محمدرضا سلیم پور جوانترین دانشمند ایرانی با اهدای لوح تقدیر از طرف فرمانداری خاتم و مدیرآموزش و پرورش شهرستان قدردانی شد.
هم اکنون در خاتم افزون بر 4 هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند.