به گزارش روابط عمومی شهرستان خاتم

جواد میربهبودی فرماندار خاتم در این جلسه بیان داشت: براساس برآوردهای کارشناسان و گزارش ارایه شده از سوی دستگاه های مرتبط ، امسال بر اثر کاهش بارندگی و تداوم ناشی از خشکسالی خسارت قابل توجهی به بخش دام ومراتع عشایر شهرستان وارد شده است که نیازمند حمایت ویژه امورعشایری استان در رفع مشکلات این قشر مولد وزحمت کش است. 

فرماندار خاتم ادامه داد : با استقرار عشایر در مناطق ییلاقی روند خدمات رسانی از جمله تامین آب ، تیغ زنی و مرمت ایل راه ها ودیگر خدمات با همکاری جهاد کشاورزی و برخی دستگاه های دولتی بایستی سریع تر و به موقع  انجام شود وهمچنین  امورعشایری استان پیگیری لازم در افزایش سهمیه نهاده های دامی واستقرار اداره امور عشایری شهرستان داشته باشند. 

میربهبودی:خدمت به عشایر را باعث توسعه ی منطقه و کشور عنوان نمود و گفت: عشایر نه ‌تنها در مباحث اقتصادی بلکه در تمام صحنه ها ی سیاسی از جمله صحنه انتخابات با بالا ترین مشارکت نقش ویژه‌ای داشته اند. 

در ادامه مدیر اداره امور عشایری یزد با تاکید بر صدور کارت تردد دام، اضافه کرد: ارایه خدمات، تسهیلات و توزیع نهاده های دامی به عشایر فقط با ارایه کارت شناسایی امکان پذیر است. 

ایشان همچنین در پایان قول مساعد در شروع عملیات آبرسانی به عشایر،  افزایش سهمیه نهاد های دامی را دادند.