سرپرست فرمانداری خاتم گفت: محل قرارگیری این شهرستان بر اساس نقشه های خطر پذیری زلزله در مسیر دهشیر - بافت کرمان در محدوده پرخطر است که بر این اساس لزوم مقاوم سازی جهت کاهش خسارت در این شهرستان یک نیاز ضروری است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ محمد محمودی روز دوشنبه همزمان با شروع هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در شورای اداری شهرستان خاتم افزود: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در این گسل ازنظر وقوع زلزله در موقعیت حساس و خطرناکی قرار دارد.
وی بر مقاوم سازی و رعایت مقررات ساختمان و آئین نامه 2800 به خصوص برای اماکن عمومی و دولتی تاکید کرد و گفت: لازم است دستگاه های نظارتی و اجرایی شهرستان اهمیت ویژه ای به این موضوع بدهند.
محمودی در این نشست بر اهمیت آموزش های همگانی و اطلاع رسانی لازم جهت ارتقای فرهنگ و مقاوم سازی و توانایی در مقابل زلزله و سایر حوادث و همچنین برگزاری مانورهای عملیاتی و یا دورمیزی دستگاه های خدماتی و امدادی- بهداشتی به منظور آمادگی و رفع نقاط ضعف در زمانهای مقابله با حوادث تاکید کرد.
در ادامه رییس دادگستری شهرستان در خصوص مزایا و ضرورت ثبت نام ابلاغ الکترونیکی توضیحاتی ارائه  و اعلام آمادگی کرد که در صورت مراجعه کارمندان دولت و خانواده هایشان در اسرع وقت از آنها ثبت نام بعمل آید.
محمد مهدی مدرس زاده در ادامه از روسای ادارات خواست تا امر ابلاغ و همچنین انجام دستورات و اوامر مقامات قضایی را جدی بگیرند تا هم از اطاله دادرسی جلوگیری شود و هم مشکلی برای کارمندان دولت بروز ننماید.
وی خاطرنشان کرد: ثبت نام ابلاغ الکترونیکی برای انجام ابلاغات قضایی بصورت الکترونیک و در راستای حذف ابلاغ کاغذی و به صورت رایگان انجام می شود.
مدرس زاده اظهار کرد: کارمندان می توانند ضمن مراجعه به دادگستری ضمن همراه داشتن  کارت ملی و کد پستی این ثبت نام را انجام دهند و از خدمات آن بهرمند شوند.