به  گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خاتم 
"جواد میربهبودی " فرماندار  در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که با حضور سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد، بیان داشت:عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در اواخر اسفندماه سال گذشته و اوایل سال جاری در تعطیلات نوروزی باعث افزایش شیوع ویروس کرونا در شهرستان  و اعلام وضعیت قرمز این بیماری در این شهرستان شد.
فرماندار شهرستان خاتم خاطرنشان کرد: شهرستان جز اولین شهرستان‌های استان بود که وارد موج چهارم این بیماری و با وضعیت قرمز روبرو شد و گذر از وضعیت قرمز کرونایی در گرو همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی  است
 
️رئیس ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با اشاره به مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: تأمین، حفظ و سلامت مردم از اولویت مسئولین است و در این راستا اجرای این مصوبات توسط مردم و نظارت آن توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای کاهش آمار مبتلایان به این بیماری مورد انتظار است. 
نماینده عالی دولت در شهرستان درادامه دورهمی خانوادگی را بیشترین عامل ابتلا به کرونا در شهرستان دانست و بیان داشت؛  همچون موج های قبل،دورهمی خانوادگی با سهم ۷۶ درصد از جمله بیشترین علل ابتلا به کرونا در شهرستان می باشد. 
در ادامه میربهبودی خبر از تشکیل گشت ویژه تجمعات با مسئولیت نیروی انتظامی داد و گفت؛ با همکاری نیروی انتظامی شهرستان و  در راستای حفظ سلامت همشهریان با افرادی که بدون توجه به سلامت عمومی اقدام به تشکیل تجمعات داده اند برخورد خواهد شد.
 ️فرماندار خاتم ؛  به مصوبه ساعت منع عبور مرور از ساعت 21 تا 3 بامداد اشاره نمود و خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس‌ راهور شهرستان به‌صورت محسوس و نامحسوس و دوربین‌های ترافیکی مستقر  در جاده‌های شهرستان عبور و مرور در این ساعت را بررسی خواهند نمود و اعمال جریمه برای خودروهای متخلف صورت خواهد پذیرفت.
 
✅شایان ذکر است در پایان؛ "میربهبودی فرماندار" به مناسبت هفته سلامت با اهدا لوح  از زحمت "دکتر پور رضایی" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان و "نیکوکار"  مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان  تقدیر نمود