به گزارش روابط عمومی فرمانداری در این پیام آماده است:

همشهریان عزیز شهرستان خاتم
وضعیت شهرستان از نظر همه گیری کرونا به دلیل ساده انگاری وعدم رعایت پروتکلهای بهداشتی متاسفانه امروز در رنگ بندی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی به رنگ نارنجی (پرخطر) تغییر پیدا کرد.
بیمارستان مملو از بیماران بستری است و بیماران بدحال زیادتر از گذشته شده که می تواند منجر به افزایش آمار جانباختگان کرونا در هفته های پیش رو شود.
بیایید تا دوباره با حساسیت بیشتربه مانند یکسال گذشته باهمدلی و همراهی  پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنیم و کسبه عزیز  مقررات اعمال محدودیت  را بمانند سابق بخوبی رعایت نمایند تا آمار بیماران بدحال و خدای ناکرده فوتی کمتر شده و محدودیتها حداقل بعد از ایام نوروز برداشته شود.
محدودیتهای ناشی از وضعیت نارنجی خاتم تا ۱۵ فروردین بدین شرح  است:
- هرگونه خروج خودروهای بومی و ورود خودروهای غیربومی به شهرستان ممنوع است.
- هرگونه فعالیت گروههای شغلی ۳ و ۴ تعطیل است. (مانند برگزاری همایش و مراسمات تجمعی، مدارس، تالارهای پذیرایی، سالن های ورزشی، آرایشگاههای زنانه، کافه ها،کتابخانه، چایخانه و قهوه خانه ها)
-تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ممنوع است.
در پایان لازم به ذکر است هرگونه تجمع و دورهمی و عید دیدنی برای تک تک همشهریان گرامی خطرات جدی به همراه دارد؛ تاجایی که بر اساس آخرین بررسی ها بیش از ۶۰ درصد علل ابتلا در خاتم دورهمی های خانوادگی و فامیلی بوده است.
همگی همچون سابق با نمونه گیران  مراکز بهداشت در درب منازل همکاری کامل داشته و به آموزشهای آنها توجه نماییم.
توصیه می شود افرادی که مثبت کرونا اعلام می شوند به خاطر سلامتی عزیزانشان و خانواده هایشان به هیچ وجه از منزل خارج نشوند. تیمهای حمایتی بسیجیان طرح شهید سلیمانی همچنان درصورت درخواست، همراه و یاور شما در طول مدت قرنطینه خواهند بود.
*جواد میربهبودی
فرماندار ورئیس ستاد پیشگیری ومقابله با ویروس کرونا خاتم*