نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در شهرستان خاتم ضروری است و باید اقدامات لازم در این زمینه اجرایی شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ محمدرضا صباغیان روز دوشنبه در جمع نمایندگان کشاورزان شهرستان خاتم افزود: باید ظرفیتها، توانایی ها و کاستی های این شهرستان در بخش های کشاورزی شناخته شود تا بتوان در جهت تقویت و آماده سازی زیرساخت های آن عملیات اجرایی را انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش های مختلف بخصوص کشاورزی ابتدا افق و دیدی که قرار است شهرستان در آن قرار گیرد باید ترسیم و سپس اقداماتی در این زمینه توسط مسئولان انجام شود.
نماینده مردم مهریز،بافق،بهاباد،ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی رفع موانع سرمایه گذاری بخش کشاورزی در شهرستان خاتم را مهم دانست و تصریح کرد: با ترغیب سرمایه گذاران ضمن ایجاد یک صنعت می توان زمینه ایجاد اشتغال را به وجود آورد.
صباغیان با اشاره به مشکل آب مجتمع های گلخانه ای در این شهرستان اظهار کرد: پیگیری های لازم جهت تخصیص هر چه سریعتر آب این بخش باید صورت گیرد و با تخصیص آب به این بخش ضمن رفع آن زمینه اشتغال نیز فراهم شود .
وی همچنین از مصوب شدن ایجاد اتحادیه مرغداران در شهرستان خبر داد و یادآرو شد: دوری مسیر تا مرکز استان مشکلاتی را برای مرغداران در این شهرستان به وجود آورده است که امید داریم تا با اقدامات لازم این اتحادیه نیز جهت رفع مشکل مرغداران تشکیل شود.
این مسئول در ادامه به راه های منتهی به مزارع و بین مزارع که از درخواستهای کشاورزان بود اشاره کرد و افزود: اقدامات لازم جهت رفع مشکلات جاده ای کشاورزان از نیازهای ضروری است که باید اجرایی شود.
صباغیان همچنین به مشکلات کشاورزان به دریافت وام لوله و موانع سد راه آن اشاره کرد و گفت: ادارات مربوطه که کشاورزان جهت دریافت وام به آن مراجعه می کنند باید در انجام کارها سرعت بخشند و با کم کردن موانع موجب شوند مردم شهرستان بتوانند از تسهیلات این بخش جهت رفع مشکلات کشاورزی و آبیاری استفاده کنند.