به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم دکتر موسوی با اشاره به موارد ابتلا به بیماری سالک در این شهرستان گفت: در سال گذشته 26 مورد ابتلا به سالک و در سال جاری 14 مورد ابتلا به اين بيماري در این شهرستان گزارش شده است که این مهم کاهش چشمگیری داشته است.

موسوی تصریح کرد: در سال 1391 از تعداد 26 نفر بیمار 9 نفر وارده از دیگر شهرستانها بودند و در سال جاري از تعداد 14 نفر بیمار 4 نفر وارده هستند.


وی با اشاره به فعالیت های انحام شده در حوزه مبارزه با بیماریها به  مشکلات موجود در زمینه کنترل بیماری تب مالت اشاره کرد و افزود: نگهداری دام به صورت سنتی، شیوع بیماری بین دامها به علت جابجایی در سایر استانها و عدم وجود بودجه لازم براي حذف دامهای آلوده از گله عمده ترین مشکلات این حوزه است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاتم همچنین عنوان کرد: در سال جاری 488 مورد غربالگری دیابت بارداری صورت گرفت که از این تعداد 18 مورد دیابت بارداری شناسایی شد.

وی با اشاره به اجرای طرح توزیع قرص ویتامین D در این شهرستان افزود: در این طرح 442 دانش آموز در سال تحصیلی جاری تحت پوشش قرار گرفتند که تعداد دو هزار و 810 عدد قرص ویتامین دی در بین آنها توزیع شده است.

دکتر موسوی در ادامه در مورد ديگر اقدامات اين مركز گفت: احداث مرکز بهداشتی درمانی روستایی کرخنگان، خانه هاي بهداشت چنارناز، باغ رحیم و هاشم آباد، پایگاه بهداشت هرات از جمله مراکز بهداشت احداث شده از
۸۹ تاكنون بوده است و پایگاه بهداشت مروست نیز تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در ادامه تجهیز آزمایشگاه مرکز بهداشت و مرکز طب کار، تجهیز خانه‌های بهداشت، خرید دو دستگاه خودرو را از دیگر اقدامات انجام شده در سالهای اخیر دانست.