به گزارش روابط عمومی شهرستان خاتم
در این پیام آمده است؛ 
سازمان‌های مردم‌نهاد ، نهادهای خودجوش مدنی هستند که احساس مسئولیت را وظیفه خود و رسیدن به آرمان‌های جامعه والا و عاری از مشکلات را هدف نهایی خود می‌دانند، از اعتماد اجتماعی بالا برخوردار بوده و همیار و همگام با دردهای اجتماعی در جامعه قدم بر می‌دارند. خاصیت و ذات فعالیت در قالب تشکل‌های تخصصی و مردم‌نهاد، بهره‌مندی از نعمت حضور مردم و اهتمام به رفع مشکلات و دغدغه‌های اجتماعی است. 
سازمان‌های مردم‌نهادحلقه اتصال دولت و مردم هستند که می‌توانیم با کمک آنها کارهای بزرگی را در حل معضلات جامعه انجام دهیم. تجربه نشان داد که سازمان‌های مردم‌نهاد وخیرین می‎توانند با ورود به مباحث مختلف اجتماعی ازجمله سلامت  اقدام اثرگذاری در تحقق رويكرد اجتماعي كردن سلامت با پشتوانه‌هاي نظري و علمي داشته باشند. 
با توجه به راهبرد اجتماعي شدن امر سلامت سمن‌ها وخیرین نیک اندیش به‌عنوان یاوران نهادهای اجرایی در حال فعالیت هستند و نقش اثرگذار و مهمی در کنترل و کاهش عوامل بیماری زاو درمان بیماران وتوانمند سازی خانواده ها وارتقا سلامت دارند. 
اینجانب ضمن گرامیداشت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی این روز را به همه فعالان اجتماعیِ و تشکل‌های مردم‌نهاد وخیرین نیک اندیش شهرستان بخصوص در حوزه سلامت تبریک گفته و از فعالیت و تلاش‌های خالصانه آنان درکاهش آلام مردم عزیز کمال قدردانی و تشکر را دارم.