به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم جواد میربهبودی فرماندار در پیامی بیان دشت :
 
خوشبختانه همزمان با شروع سال جدید با همکاری خوب مردم و کسبه گرامی با رعایت پروتکلهای بهداشتی در طول یکهفته گذشته از یکسو و مجاهدتهای فراوان کادر بهداشت و درمان و بسیجیان در قالب طرح شهید سلیمانی با نمونه گیری و شناسایی زودرس بیماران برای جلوگیری از بدحال و بستری شدن مبتلایان واعمال محدودیت های کنترل تردد توسط عزیزان نیروی انتظامی وراهور از سوی دیگر، وضعیت شهرستان از نظر رنگ بندی کرونا از قرمز(خیلی پرخطر) به نارنجی تغییر یافت.
 
 وی تصریح کرد:ادامه این روند و کاهش محدودیتها منوط به رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط شما مردم شریف بخصوص پرهیزاز دید وبازدیدهای نوروزی و دورهمی خانوادگی و فامیلی است. کاری نکنیم که دوباره خاتم قرمز شود چون بر اساس مطالعات، مهمانی شلوغ ودورهمی های عیدشانس ابتلا به کووید ۱۹ را ۵ برابر بیشتر می کند و در خاتم عامل ۶۵ درصد ابتلا دورهمی خانوادگی و فامیلی بوده است.
محدودیتهای ناشی از وضعیت نارنجی خاتم بدین شرح  است:
- هرگونه خروج خودروهای بومی و ورود خودروهای غیربومی به شهرستان ممنوع است.
- هرگونه فعالیت گروههای شغلی ۳ و ۴ تعطیل است. (مانند برگزاری همایش و مراسمات تجمعی، مدارس، تالارهای پذیرایی، سالن های ورزشی، کافه ها،کتابخانه، چایخانه و قهوه خانه ها)
-تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ٣ بامداد ممنوع است.
 ایشان در پایان تاکید کرد: همکاری با نمونه گیران و نیروهای طرح شهید سلیمانی بسیار مهم است و توصیه می شود افرادی که مثبت کرونا اعلام می شوند به خاطر سلامتی عزیزانشان و خانواده هایشان به هیچ وجه از منزل خارج نشوند. تیمهای حمایتی بسیجیان طرح شهید سلیمانی همچنان درصورت درخواست، همراه و یاور شما در طول مدت قرنطینه خواهند بود.