به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، اولین جلسه کارگروه نظارت بر توزیع و فروش نهاده های دامی شهرستان اشکذر با هدف نظارت، رصد و پایش مستمر بر نحو توزیع نهاده ها به ریاست"هادی هادی نسب" فرماندار برگزار شد.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اشکذر نحوه نظارت و پایش بر نهاده های دامی را براساس دستورالعمل ابلاغ شده و حساسیت و اهمیت فوق العاده آن تشریح کرد.

 

سید اصغر نبوی زاده اظهار داشت: توزیع نهاده‌های دامی در شهرستان با توجه به سهیمه جداگانه ای که به هر یک از تعاونی ها اختصاص داده شده صورت گرفته است و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه خوراک دام با سلامت مردم رابطه مستقیم دارد، ادامه داد: در جهت جلوگیری از آلودگی حمل و نقل و محل نگهداری نهاده های دام با همکاری شبکه دامپزشکی شهرستان و بر اساس استانداردهای سازمان دامپزشکی بازدیدهای متعددی از تعاونی های توزیع کننده نهاده دام صورت گرفته و تذکرات لازم در خصوص رعایت مورد بهداشتی مرتبط با حمل و نقل و محل نگهداری داده شده است.

 

فرماندار اشکذر بر ضرورت نظارت دقیق بر تعاونی های شهرستان در فرآیند دریافت و توزیع نهاده ها تاکید کرد و گفت:روزانه 63 تن شیر از مراکز پرورش دام شهرستان جمع آوری می شود که  انتظار می رود تا با نظارت اعضای کارگروه تامین به موقع نهاده و حذف دلال ها از بازار مورد توجه باشد تا دامداران شهرستان در این زمینه دغدغه ای را نداشته باشند.