خاتم، اولین مقصد سفر شهرستانی استاندار یزد / گره های مردم باید در میدان باز شوند

استاندار یزد، خاتم را به عنوان اولین مقصد سفرهای شهرستانی خود انتخاب کرد و ضمن حضور در جمع مردم این شهرستان، از پروژه های اولویت دار و نیمه تمام در حوزه های اقتصادی و عمرانی شهرستان بازدید کرد.

، دکتر مهران فاطمی در نهمین روز از آغاز فعالیت خود در سمت استاندار یزد، خاتم را از بین شهرستان های یازده گانه استان انتخاب و ضمن حضور در جمع مردم این شهرستان، از پروژه های اولویت دار و نیمه تمام در حوزه های اقتصادی و عمرانی شهرستان بازدید کرد.


برنامه های استاندار یزد در سفر به شهرستان خاتم


دکتر مهران فاطمی در جریان سفر به شهرستان خاتم از پروژه های مختلف عمرانی، بهداشت و سلامت، فرهنگ و آموزش بازدید کرد.
استاندار یزد در خصوص برنامه های سفر و با اشاره به حل بسیاری از موضوعات مطرح شده از سوی مردم، در خلال دیدارها، اظهارداشت: در راستای حل بعضی از مطالبات و مسائل مردمی مقرر شد جلساتی در مرکز استان برگزار شود تا شاهد سرعت گرفتن حرکت قطار توسعه این شهرستان در دولت سیزدهم و تحول و پیشرفت چشمگیر آن نسبت به گذشته باشیم.
دکتر فاطمی یکی از دغدغه های مردم شهرستان خاتم را موضوع بیمارستان و طرح توسعه آن دانست و با اشاره به بازدید از پروژه توسعه بیمارستان آیت الله خاتمی (ره) تصریح کرد: مقرر گردید پروژه طرح توسعه بیمارستان شهرستان تکمیل و در دهه فجر افتتاح گردد، همچنین عملیات اجرایی  بیمارستان ۹۶ تختخوابی آغاز شود.
وی با اشاره به بازدید از پروژه های حوزه راه شهرستان خاتم، خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر گردید بخش هایی از راه ها در دهه فجر افتتاح شود.
استاندار یزد به بازدید از مجتمع گلخانه ای چاهک اشاره و با بیان اینکه این مجتمع از پیشرفت خوبی برخوردار است، اظهارداشت: مقرر شد واحدهای اینجا با قیمت تمام شده در اختیار فارغ التحصیلان رشته کشاورزی قرار گیرد.
دیدار با امام جمعه هرات، دیدار با اهالی 4 روستا شهرستان خاتم، بازدید از پروژه باند دوم بزرگراه هرات_هرابرجان، بازدید  از پروژه ها و بخش های مختلف بیمارستان آیت الله خاتمی هرات( پروژه نیمه تمام توسعه بیمارستان، بخش عفونی، ساختمان زیست پزشک و بیماران کرونایی)، بررسی آخرین وضعیت  پروژه باند دوم محور هرات - شهربابک توسط استاندار یزد با حضور در کارگاه مرکزی این پروژه واقع در شهرستان خاتم و نیز بازدید از محل احداث کارخانه کاشی با ظرفیت تولید 11 میلیون متر مربع و ایجاد اشتغال برای 480 نفر و صدور دستورات لازم برای تسریع در عملیات اجرایی آن از دیگر برنامه های سفر استاندار یزد به شهرستان خاتم بود.


دیدار با امام جمعه شهر هرات و همفکری در خصوص اولویت های شهرستان


دکتر مهران فاطمی، دلیل انتخاب شهرستان خاتم به عنوان اولین مقصد سفر شهرستانی خود را معطوف نمودن توجه همه مدیران و مسئولین استان به در اولویت قرار داشتن توسعه شهرستان های کمتر برخوردار استان دانست و گفت: متاسفانه شهرستان های خاتم و مروست با وجود ظرفیت های بی نظیر و بزرگ خود، آن طور که باید در طول سالیان گذشته مورد توجه قرار نگرفته و بر مدار توسعه و پیشرفت قرار نگرفته اند.
وی با تاکید بر اینکه عزم جدی و اولویت یک ما در حوزه توسعه و پیشرفت، توسعه متوازن مناطق مختلف استان است، خاطرنشان کرد: شهرستان های کمتر برخوردار استان باید در دولت سیزدهم پیشرفت همه جانبه ای را به خود ببینند و سیمای این شهرستان ها تغییرات معناداری را در حوزه های فرهنگ، اقتصاد، عمران، امنیت و ... داشته باشد.
استاندار یزد با بیان اینکه مسائل و مشکلات مردم و برخی از گره های موجود در روند اجرای بعضی از پروژه ها باید در میدان و نه فقط با پشت میز نشینی حل شود، عنوان کرد: در جریان سفرهای شهرستانی علاوه بر حضور در متن مردم و شنیدن صدای مردم جهت احصا مسائل و معضلات و برنامه ریزی برای حل آن ها، از پروژه های در دست اقدام این شهرستان بازدید و ضمن قرارگیری در جریان مسائل و مشکلات فرا روی آن ها، تصمیمات لازم جهت تسریع در اجرای آن ها اتخاذ خواهد شد.
دکتر فاطمی به برخی از مطالبات مردم این شهرستان اشاره و تصریح کرد: در حین این سفر و با توجه به مشکلات کامیون داران در خصوص راه شهربابک تماس تلفنی با استاندار کرمان برقرار کردیم و این موضوع حل شد، همچنین مذاکرات لازم جهت راه اندازی شعبه بانک ملت در این شهرستان انجام شد.
وی با اشاره به پروژه های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، اظهارداشت: درجریان این سفر بر بهره برداری هر چه سریعتر طرح توسعه بیمارستان آیت الله خاتمی (ره) این شهرستان و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان تاکید شد.

استاندار یزد موضوعات مطرح شده در زمینه حل مسائل مربوط به آب، برق و دیگر زیرساخت های شهرستان و نیز توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را از دیگر موارد مورد پیگیری استان عنوان کرد و گفت: در سفر بعدی به این شهرستان، درصد پیشرفت مصوبات این سفر پیگیری خواهد شد.

روستاییان و عشایر همواره بار زیادی را از دوش کشور برداشته اند

حضور در جمع مردم روستاهای فتح آباد، هاشم آباد و بختیاری و احصای مسائل و مشکلات پیش روی این روستاها و اتخاذ تصمیماتی جهت رفع آن ها، از جمله برنامه های مهم سفر یک روزه استاندار به شهرستان خاتم بود.
دکتر مهران فاطمی در جمع مردم روستای بختیاری شهرستان خاتم با تاکید بر اینکه خود را موظف به حل مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی مردم میدانیم، گفت: در خصوص کاهش قیمت زمین در این روستا که یکی از مطالبات جدی مردم است، لحظاتی پیش معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با مدیرکل بنیاد مسکن صحبت کردند و مقرر شد زمین با قیمت ارزان تری در اختیار مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به موضوعات عنوان شده در این دیدار در رابطه با مسئله آب، علوفه دام و...، خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شد مدیرکل امور روستایی استانداری، جلسه ای را با حضور دهیار و فرماندار جهت بررسی و مرتفع سازی مسائل مربوط به این روستا برگزار کند.
استاندار یزد از روستای بختیاری به عنوان، یکی از روستاهای کمتر برخوردار و محروم یادکرد و اظهارداشت: در حد توان و مقدورات، تلاش خود را جهت تغییر سیمای روستا و تغییر شرایط به نفع مردم به کار خواهیم گرفت.


دیدار استاندار یزد با خانواده معظم شهید والا مقام "وحیده قره چاهی"

دکتر مهران فاطمی در ادامه سفر به شهرستان خاتم، با حضور در منزل خانواده طلبه شهید وحیده قره چاهی با خانواده این شهید دیدار و از صبر و استقامت آنان تجلیل کرد.
شهید قره چاهی خردادماه سال 1343 دیده به جهان گشود. وی در دوران جنگ تحمیلی راهی مناطق جنگی جنوب و جنوب غرب کشور شد و سرانجام  در بیست و سومین روز از دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.