اجرای محدودیت های کرونای وضعیت قرمز در شهرستان خاتم

در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا شهرستان خاتم که با حضور اعضای ستاد شهرستانی و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد و با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان، سیر نزولی رعایت پروتکلهای بهداشتی، افت حساسیت اجتماعی نسبت به این بیماری و سیرصعودی بیماران بستری در بیمارستان، حسب مصوبات ستاد استانی کرونا و با عنایت به شرایط حساس و بحرانی کنونی، محدودیت های وضعیت قرمز به صورت یکنواخت در کل شهرستان اعمال گردید 
🔺️  گفتنی است: فعالیت کلیه تالارهای پذیرایی، اماکن وباشگاههای ورزشی ومراسمات تجمعی (جشن وعزا) ممنوع بوده و تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد.
🔺️کلیه اغذیه فروشی ها، رستوران ها، قهوه خانه ها تا اطلاع ثانوی و تغییر وضعیت شهرستان  از پذیرش مشتری به صورت حضوری خودداری نموده وصرفا به صورت بیرون بر خدمات انجام گیرد. 
🔺️کلیه مقاطع تحصیلی مدارس در تمامی مناطق شهری و روستایی شهرستان با توجه به وضعیت قرمز کرونا در شهرستان تعطیل بوده و بازگشایی منوط به تغییر وضعیت قرمز و اعلام نظر ستاد مقابله با کرونا شهرستان. 
🔺️با توجه به افت محسوس میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح اماکن، اصناف و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بعضا عدم پیگیری کارت واکسیناسیون از سوی تعدادی از متصدیان واحد های صنفی با نقض کنندگان پروتکل های بهداشتی و افرادی که واکسن تزریق ننمایند به طور جدی برخورد و صنف مربوطه پلمپ خواهدشد. 

🔺️ طرح شهید حاج قاسم سلیمانی باجدیت هرچه بیشتر ادامه و کلیه دستگاه های شهرستان موظف اند در این خصوص با نیروهای بسیج و شبکه بهداشت و درمان شهرستان همکاری نمایند. 
🔺️مقرر گردید تیم های گشت مشترک ضمن رصد و پایش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح اماکن عمومی ادارات و نهاد های دولتی و کارمندانی که تا کنون نسبت به دریافت واکسن اقدام ننموده اند شناسایی و از آنان خواسته شود در هفته دوبار نسبت به انجام تست pcr منفی با هزینه  شخصی خود اقدام و به مسئول آن دستگاه اجرایی تحویل نمایند و در غیر این صورت صورت نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.